Kes me oleme

Harku valla ühistransport

08. September 2017, 18:12

Harku Liidul on kavas reorganiseerida Harku valla sisene ühistransport ja panna see toimima põhimõttel, et Tabasallu ja Harku alevikku sõidaksid Tallinnast iga veerand tunni tagant suured bussid, seda alates hommikul kella 6.30 kuni 24.00-ni. Välja tuleb arendada busside lõpp-peatused („pargi ja sõida“), kuhu kaugemalt tulijad saavad vajadusel valvatavasse parklasse jätta oma auto ja liikuda edasi Tallinna suunal juba ühistranspordiga. Jõudmaks aga ka bussiga Tabasallu ja Harkusse, on plaanis tagada praegune kooliaegne ühistransport ka suvekuudel, et kaugemalt nurga inimesed pääseksid liikuma ka aastaringselt.

Ühistranspordi arengukava ja selle kiire rakendamine on üks HARKU LIIDU prioriteetidest.

Sellisele otsusele oleme jõudnud, sest olukorras, kus riigi eesmärk näib olevat muuta Eestimaa ülimalt efektiivselt toimivaks ettevõtteks, ei ole ühistranspordi arendamine väljaspool linnasid ja nn tagamaadel enam esimene prioriteet.

Oleme harjunud mõttega, et elades väljaspool linna peab omama vähemalt kas head autoparki või palju häid sõpru, kes sind vajadusel sõidutavad. Sest tänapäeval, kus kõik eluks vajalikud teenused asuvad nn „tõmbekeskustes“, ei saa ilma neljarattalise sõbrata kuigi hästi hakkama.

Võib küll väita, et olemas on veel jalgratas ja ühistransport, kuid esimene on kasutav ainult piiratud olukordades ja teine toimib siiani põhimõttel – kel janu, sel jalad. Mis tähendab seda, et ühistranspordiga sõitmiseks peab teinekord samapalju jalgsi kõndima, kui sellega sõita vaja oleks.

Samas olukorras on ka Harku vald, kus ühistranspordiga saab liigelda peamiselt ainult peateedel ja sedagi valgel ajal. Õhtusel ajal liiguvad bussid näiteks Tabasalu ja Tallinna vahel sellise intervalliga, et kahe väljumise vahel on see teekond võimalik jalgsi läbi teha. Ja Klooga manteelt kõrvale saab bussiga vaid siis, kui sõidavad spetsiaalsed, tegelikult koolilapsi teenindama pidavad koolibussid.

Näitena võib tuua Suurupi. Hommikul saab sealt bussiga linna kell 8:54 ja järgmine buss läheb alles 14:15. Vahepeal liiguvad küll marsruuttaksod, kuid nendes ei saa maksevahendina kasutada ühiskaarti ja seega ei kehti ka õpilase soodustus. Veider on hommikune olukord, kus alates Rannamõisa kirikust liiguvad bussid teatud hetkedel 2-3 kaupa „rongis“. Õhtusel ajal on Tallinnast Suurupisse võimalik sõita vaid kell 17:41 ja järgmine kord alles 21.49, mis tähendab seda, et õhtul trennidest tulevad õpilased ei saa kasutada transporti, kus kehtivad neile suunatud soodustused.

Selline olukord ei ole normaalne ja on viinudki olukorrani, et peaaegu igas peres on vähemalt kaks autot ja Rannamõisa tee on üks Eesti tihedama liiklusega sõiduteid oma 21000 sõidukiga ööpäevas. Kalkuleerides ja põhjalikult analüüsides valla inimeste vajadusi, on vaja lõpuks leida võimalus, kus kõikide külade elanikud tunnevad ennast ühe osana Harku vallast ja saavad nautida kõiki valla kodanikele mõeldud hüvesid. Kui Harku valla ühistransport oleks organiseeritud lähtuvalt kodanike huvidest, oleks tulevikus võimalik ilma autota sõita kasvõi lennujaama, kasutades selleks näiteks linnasiseselt trammi.


← tagasi

Siit leiad ülevaate

... meie liidu külaseltsidest ja kodanike ühendustest, oma töödest ja tegemistest, mida meie liikmed nende poolt veetavates külaseltside ja mittetulundusühingutes Harku vallas meie kõigi elukeskkonna arendamiseks teevad.

© Harku Valla Kodanike Ühenduste Liit